.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه تهاجم فرهنگی سریال پایتخت؛
برای رسانه ملی متاسفیم ؛ همین !
صادقعلی رنجبر
برای رسانه ملی متاسفیم ؛ همین !

علیرغم حمایت قاطعی که از فعالیتهای موثر صدا و سیما در زمینه های مختلف سیاسی و فرهنگی داشته و دارم، متاسفانه باید متذکر شوم چند سالی است که شاهد اصرار برنامه سازانی در تمامی شبکه های سراسری صدا و سیما برای عبور از خط قرمزهای قومیتی بوده و هر آنچه هم که تذکرات قانونی و درون تشکیلاتی داده می شود، ظاهراً گوش شنوائی در سطوح برنامه سازان و مدیران عملیاتی و سطوح دانی صدا و سیما برای چنین تذکرات و هشدارهائی وجود ندارد و برخلاف وعده هائی که در سطوح بالای مدیریتی به منتقدان و تذکردهندگان داده شده و می شود، اما در سطوح پائین، باز هم ساز خودشان را می زنند!

پس از شاهکارهای چندسال گذشته شبکه های سراسری صدا و سیما در سریالهای طنز نوروزی و ماه مبارک رمضان و نیز برنامه پر مخاطب"صبح جمعه با شما" و "جمعه ایرانی" در تحقیر زبان، لهجه و فر هنگ قومیت ها و ترجیحاً تحقیر شمالی ها و مشخصاً تحقیر و توهین به مازندرانی ها که برای اولین بار همراه با ذکر نام شهرهای شمالی انجام می پذیرد، این بار شاهدیم که در سریال بظاهر طنز "پایتخت" که هر شب از شبکه اول، همان شبکه ای که خود را به "شبکه ملی" موسوم و مفتخر کرده، پخش می شود، زبان، فرهنگ و شعور اجتماعی شمالی ها به سخره گرفته شده و از طنز چیزی بجز "لودگی" دیده نمی شود!

من نمی دانم که آقای سیروس مقدم با آن همه سابقه بلند هنری و تعهد ملی و اخلاقی اش جگونه حاضر شده که کارگردانی سریالی را با چنین متن سخیفی از لوده پردازان کاسب پیشه و فرهنگ ستیز بپذیرد و نامش را به جریانی گره بزند که مطمئناً چیزی جز نفرت شمالی ها در پی نخواهد داشت؟!

برای شمالی ها سریال پایتخت، نقطه سیاه عملکرد تیم مدیریتی جناب آقای ضرغامی محسوب می گردد که متاسفانه برای خنداندن احتمالی مخاطبان دست به کار حرامی زده و با مسخره کردن مکرر یک قومیت اصیل، احساسات مردم زحمتکش شمال کشور را حداقل در سه استان وسیع جریحه دار کرده است!

سریال ضد فرهنگی پایتخت در ایام نوروز و تا قسمت های میانی، مرتکب پی در پی اهانت هایی به قومیت های شمالی و مشخصاً به محوریت مازندرانی ها شده که رئوس آنها عبارتند از :

۱-تقلید تمسخرآمیز و کاملاً غیرواقعی و آزارنده از زبان و لهجه و بیان غلط محتوای فرهنگی مازندرانی ها

۲-شیرین عقلی مازندرانی ها در مواجهه و برخورد با قضایا و مشکلات اجتماعی

۳-نمایش روابط فریبنده و شکننده خانوادگی بین شمالی ها

۴-سوارشدن گله ای یک خانواده مازندرانی در کابین محدود کامیون

۵-لودگی و رقص و آواز نیمه شبانه در یکی از شلوغ ترین پلهای شهر تهران

۶-رشوه دادن های بی کلاس شمالی ها و امتناع شخصیتی پایتخت نشین ها

۷-روابط ناسالم اخلاقی بین دختران شمالی و پسران پایتخت نشین

۸-نمایش بازی قمار بین اعضای خانواده های شمالی از بزرگ تا کوچک و محکومیت های جاهلانه

۹-فاصله فاحش فرهنگی چند خانواده پایتخت نشین طرف معامله با خانواده شمالی

۱۰-خنده های زجر آور خانواده شمالی در میان عزاداران حاضر در پزشک قانونی به بهانه دیدن طنز

۱۱-میهمانی های تحمیلی و رو کم کنی شمالی ها و حضور گله وار آنها در منازل هم

۱۲-ناآشنائی و ناشیگری شمالیها با امکانات رفاهی مستقر در تهران و ادا و اطوار مسخره پدر خانواده

۱۳-ورود، اقامت، استراحت و حتی پذیرائی غیرمجاز شمالی ها از میهمانان شمالی

۱۴-غذاخوردن سرپائی و بی کلاس و رقت بار شمالی ها در کنار کامیون و تعجب همگانی

۱۵-لغو ضایع سفر دختر دانشجوی شمالی و همراهی با مرد اجنبی در حالیکه او با دیگری قرار می گذارد

۱۶-دست و پا چلفتی مازندرانی ها و هجوم حوادث ناجور علیه آنها و خنداندن مخاطب از کلافه شدن آنها

۱۷-قهر و آشتی بی دوام اعضای خانواده و خام شدن های پی درپی پس از چرب زبانی های ناشیانه

۱۸-استفاده از کامیون بعنوان تاکسی این خانواده و تابلو بودن رفتار و حضور آنها در یک زندگی شهری

۱۹-بی ملاحظه گی های خانواده های فامیل شمالی نسبت به هم و حتی نسبت به بیمارانشان

۲۰-............


حقیقتاً این سریال،تجلی یک ناسپاسی و نمک نشناسی آشکار پایتخت نشینان نسبت به مردم خونگرم و مهربانی است که ساده دلانه در هر تعطیلات و حتی تعطیلات پایان هر هفته، میزبانی خسته کننده آنها را تحمل کرده و این قشر متکبر را صمیمانه و متواضعانه ارج می نهند!

به جرات می توان ساخت و پخش سریال سخیف و لوده گرانه پایتخت را مصداق بارز و کامل "نمک خوردن و نمکدان شکستن" پایتخت نشین های مغرور و بی معرفت دانست که این سریال را برای ایامی آماده پخش کرده اند که خودشان میهمان سفره های همیشه پهنِ میهمان نوازان شمالی اند!


چند سال پیش روزنامه دولتی ایران با استفاده نابجا از یک لغت آذری، غیرت قومیتی آذری های غیور را بجوش آورد و بخش قابل توجهی از یک کشور را به آشوب و آتش کشید و هزینه سنگینی را متوجه ثبات سیاسی و اقتصاد ملی کشورمان نمود و پس از دریافت آن پاسخ دندان شکن، مدیران و کارکنان آن، مثل موش در سوراخ خود مخفی شد و اگر پادرمیانی رئیس جمهور نبود، هرگز جرات ادامه فعالیت این روزنامه تعطیل شده بوجود نمی آمد و برای همیشه محبوس اشتباه و غلط نابخشودنی خود می گردید!

البته گیلانی های غیور نیز در همین رابطه درس فراموش نشدنی به لودگی های پایتخت نشین ها داده و حالا کمتر پیش می آید که از شهرهای گیلان نامی برده شود، اما در این میان مازندران، تنها قربانی بجامانده از جریان استعماری لودگی علیه قومیت ها در رسانه ملی و جریانات فرهنگی و فرهنگ ساز ملی است که البته گلستانی ها نیز در سریال پایتخت بی نصیب نماندند!

همه این اتفاقات در شرایطی انجام می پذیرد که چند ماه پیش با تذکر شدید و پادرمیانی جناب آقای دکتر سیدرمضان شجاعی نماینده محترم مردم ساری در مجلس، طی تماس تلفنی حجةالاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی مقدم قائم مقام محترم سازمان صدا و سیمای مرکز که با اینجانب گرفت، حقیر با ارائه مستندات و ذکر فشرده عناوین متعدد تولیدات هنری و غیرهنری، مراتب اعتراض مازندرانی ها را نسبت به ساخت موهن سریالهای طنز و خانوادگی، انیمیشن های آموزشی و لودگی های کلامی در پلاتوهای تلویزیونی و تکس های رادیویی به ایشان ابلاغ نموده و مصرانه خواهان پایان بخشیدن به رشد این جریان ضدفرهنگی در رسانه ملی شدم!

آقای موسوی مقدم نیز با قبول برخی از اشتباهات صورت گرفته، قول مساعد داد که بشدت با تولید و پخش چنین محصولاتی در تمامی شبکه های سراسری صدا و سیما، مقابله کرده و از تکرار حرکتهایی که احساسات قومی مردم عزیز کشورمان را در سراسر ایران عزیز جریحه دار می کنند، جلوگیری بعمل آورد، اما سریال پایتخت نشان داد که یا قولش، قول نبود و یا اینکه زورش به جریان ضدفرهنگی برنامه سازان رسانه ملی که گاهی مدیران شبکه ها را نیز تسخیر فکری می کنند، نمی رسد و ظاهراً باید از طریق کانالهای دیگر از جمله مجلس و شورای نظارت و یا از اقتدار مازندرانی های تکیه زده بر کرسی های مدیریت برتر نظام و یا از قدرت اعتراضی مردم و واکنش های دانشجوئی و اجتماعی استفاده کرد که یقیناً گزینه های بی هزینه ای برای کشور و مشخصاً صدا و سیما نخواهند بود و البته برای ما هم در این مرحله ارجحیتی ندارند!

صدا و سیما و سازندگان این سریال های سخیف و موهن باید از مردم مازندران عذرخواهی کرده و برای همیشه این جریان خطرناک را متوقف سازند و نگذارند که عده ای بی مسئولیت برای نظام مقدس ما مشکل آفرینی و مسئله سازی کنند و اینگونه با بکارگیری هنرپیشه های خوشنامی همچون علیرضا خمسه با حیثیت اجتماعی و فرهنگی قومیتی بزرگ مقابله کنند!

تمام حیرت و تعجبم از عدم تحرک و تعرض مدیران ارشد مازندرانی در سطوح تاثیرگذار نظام در هر سه قوه و نیز در صدا و سیماست که آنها چگونه نسبت به این جریان ضدفرهنگی علیه قومیت و فرهنگ و زبان و لهجه مازندران اعتراض نکرده و حتی تذکری نداده و مسئولین صدا و سیما را به تصحیح عاجلانه عملکرد ضدفرهنگی خود مجاب نساخته و جلوی ادامه پخش سریال موهن پایتخت را نگرفته اند و حیرت بعدی ام از مدیران شبکه استانی صدا و سیماست که چرا منعکس کننده نظرات مسئولین استانی و در راس همه نماینده ولی فقیه در مازندران به جناب آقای ضرغامی نبوده و در صورت انعکاس، چرا مراتب را به آگاهی افکار عمومی نرسانده است؟!

برادران لاریجانی یعنی روسای دو قوه تاثیرگذار مقننه و قضائیه که مستقیماً دارای نماینده در شورای نظارت بر صدا و سیما هستند، نمایندگان پر تعداد سه استان شمالی در مجلس، مسئولین و اعضای قدرتمند و تاثیرگذار مازندرانی کابینه دهم امثال آقای مشائی، حسینی و شیخ الاسلام، شخصیت های بزرگ و بارز مازندرانی همچون آیات عظام جوادی آملی، حسن زاده آملی، علوی گرگانی و حجج اسلام ناطق نوری، کریمی امیرکلائی، نقویان و نیز نمایندگان محترم رهبری معظم در سه استان شمالی و استانداران محترم و دیگر شخصیت های مطرح مازندرانی، اولاً مستحق چنین اهانت های قومی نبوده و ثانیاً می توانند در تغییر ماهیت فعالیتهای رسانه ملی تاثرات شگرف گذاشته و قضایا را پیش از واکنش های مردمی حل و فصل کنند.

در پایان امیدوارم که رسانه ملی بخود آمده و نگذارند گرهی را که مسئولین ذیربط می توانند با دست باز کنند، به جایی برسد که مردم و جریانات اجتماعی، لاجرم بخواهند همان گره کور شده را با دندان باز کنند و بقول سعدی شیرازی: سر چشمه شاید گرفتن به بیل / چو پر شد نشاید گذشتن به پیل!


صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ahmad 7 فروردين 1390
وقتي مسئولان ........
.
.
.
متاسفم .
milad 7 فروردين 1390
من هم با شما موافقم
واقعا با این کار به کل شمالی ها توهین شده واقعا برای صدا سیما و مخصوصا برای شبکه ی 1 متاسفم..................
باید یک حرکتی در فیلم ها و سریال ها ایجاد بشه چرا؟
چون تو هر برنامه ای که نیاز به نقش یک انسان کمی ساده لوح و .... باشد فقط از روستای ها استفاده میشود و آنها را انسانهایی برای چند قرن پیش به نمایش می کشند و به قومها و لهجه ها و ...... به راحتی توهین می کنند.
چرا هیچ وقت از خود تهرانی ها استفاده نمی کنند؟مگر تمام تهرانی ها شاهزاده اند؟چیزی از دیگران بیشتر دارند؟پول دارند؟ واقعا چه چیزی دارند که خودشان را برتر می دانند؟
فقط تنها شانسی که آورده اند اینه که تهران به عنوان پایتخته ..همین و فقط همین
نا شناس 7 فروردين 1390
بالاخره یه با غیرت پیدا شد تو این خطه شمال راستی آقاس شجاعی عضو هیئت نظارت بر صدا و سیما نیستند؟چرا کاری نمی کنند؟
بیژن 7 فروردين 1390
تمسخر دیگران برای خنداندن، واقعا خجالت آور است و نشاندهنده شخصیت سخیف آقایان است. بهر حال مردم مازندران بسیار بزرگوارند و مانند ترکهای که بخاطر یک کاریکاتور یک بلوا بپا کردن نیستند، اما این دلیل نمیشه که دیگران گستاخ شوند. نگاهی بیاندازید که چه قومی را مسخره می کنید، پر افتخارترین قوم این سرزمین که بیشک در عرصه های گوناگون مانند علم و ورزش و ...سرآمد سایر اقوام ایرانی اند. اولین قرارگاه آیین شیعه، با مردمانی ساده دل و شجاع مسخره شب عید تهرانیهای بیبته
نا شناس 7 فروردين 1390
درود بر آقای رنجبر، مسولان استانی هرچه سریعتر فکری کنند
علی از آمل 7 فروردين 1390
من که خودم خوب نگاه کردم متوجه این همه ایرادات نشدم این فیلم حقیقت داره وبه جز تعداد انگشت شمار افراد نخبه سطح جامعه شمال همینه و شاید پخش این سریال در بین شهرستانها باعث شده ما خودمان را تحقیر شده ببینیم بنده کسی هستم که از بچه گی تا 20 سالگی در قم بودم وبار ها وبارها این صحنه ها را لمس کردم وحسرت خوردم که چرا باید اینطوری باشیم شاید باید خودمون و اجتماعمون را اصلاح کنیم برای همدیگه اسم نگزاریم به هم می رسیم با هم مزاح با خنده بلند نکنیم اسم همدیگه رو بلند صدا نزنیم ساده لوح نباشیم تو زندیگه همدیگه سرک نکشیم و...
نا شناس 7 فروردين 1390
بنده نیز موافق به توقف این سریال توهین آمیز می باشم
تقي 8 فروردين 1390
آقاي رمداني نيازي نيست براي دفاع از مردم و لهجه يك منطقه از كشور به مردمي كه گستره ي زبان آنها فراتر از مرزهاي كشور است توهين شود . يعني چي عبارت ... در اخرين كامنت واقعا براي شما متاسفم.
نا شناس 8 فروردين 1390
مسئولین جلوی پخش سریال را بگیرند شمالی ها برخورد کنند
نا شناس 8 فروردين 1390
احسنت به صدا و سیما که فیل فارسی به سبک روزساخته
نرگس 8 فروردين 1390
آقای یوسف نژاد که ادعا داره روزی چندبار درمجلس نطق می کنه ،ببینیم حرفی می رنه؟!!!!!!!
نا شناس 8 فروردين 1390
man az kharje keshvar sahnehaei az in filmo didam va vaghean motesafam faght hamin
نا شناس 8 فروردين 1390
بنظر من این سریال این موضوع را برای ماروشن مکند که آقای مقدم دل پر خونی از مازندرانیها دارد معلوم نیست چه بلایی برسراوآوردند مردم مازندران آنقدر بزرگوار هستند که این بی ادبی رابا عذرخواهی شاید ببخشند درضمن هموطنان عزیز این موضوع را میدانند که تهران فعلی باصطلاح پایتخت وبافرهنگ که آن فرهنگ بدردخودشان میخورد یکی از روستاهای مازندران بوده
نا شناس 8 فروردين 1390
عيب مي جمله بگفتي هنرش نيز بگوي!
نعمتی 8 فروردين 1390
ماشاله به بی تعصبی مسئولین مازندرانی و آفرین به اینکه دو دستی تحت هر شرایطی حاضرند به میز ریاست خود بچسبند و از اعتراض به بالا دستی خوداری نمایند و فقط استاد کار انتخاباتی و تبلغی هستند و چقدر بی تعصبی..........
نا شناس 8 فروردين 1390
واقعا چرا مسعولین مازندرانی و گلستان و جناب آقای ابراهیمی کاری نمیکنند تا کی می خواهند این بی حرمتی مثلا تهرانی های با فرهنگ که هیچ پوخی نیستنند را ببینند و کاری نکنند اگر نمی توانند به مردم بگویند ما نمی توانیم آن وقت ما خودمان بلدیم چه کاری بکنیم
نا شناس 8 فروردين 1390
چرا بايد توهين به گويش هاي شيرين كشور عزيزمان خصوصاً گويش وزبان ما در رسانه ملي باب شود ؟! چه كساني از اين وضع سود مي برند؟
عباس 8 فروردين 1390
درود خدا بر شما جناب دکتر رنجبر
ای کاش مسئولان استان نیز یه جو از حساسیت و تعصب شما را داشتند.
هزاران آفرین بر قلم شما مازندرانی دلاور
نا شناس 8 فروردين 1390
از بين سريال هاي نوروزي سريال فوق ديدني و جذاب است . -اينقدر مشکل نگيريد.
نا شناس 8 فروردين 1390
امضاء طومار الکترونیکی در اعتراض به پخش سریال موهن "پایتخت" . جهت امضاء طومار با آدرس زیر بروید. ( مدیر محترم سایت شمال نیوز در صورت امکان و در حمایت از فرهنگ مردم مازندران این خبر را به صورت لینک خبری در سایت خود اطلاع رسانی نمائید.)
mashahir-sari.blogfa.com
نا شناس 8 فروردين 1390
آیا باید بااین بی حرمتی كنار آمد،باید به حال آنان كه نام هنرمند را به دنبال خود یدك می كشانند،تاسف خورد.چرا كه باوقاحت تمام نسبت به فرهنگ و زبان مردم این مرز وبوم بی ادبی می كنند.

برای لذت بردن وخندیدن ،ادای لهجه مردمی را درآوردن بی احترامی به زبان مازندران واستفاده از كلماتی نامفهوم ونابجا وآن كلمات را به كلمات مازنی جا زدن،استفاده ی نابجا از موسیقی و به احترامی به آن،توهین به فرهنگ مازندران وآداب ورسوم آن،رقصی كه انجام شد.

این ها گوشه ای از وقاحتی است كه سازندگان این فیلم به خرج دادند كه جای تاسف دارد.ازشخصیتی مانند آقای خمسه تعجب می كنیم كه از كودكی او را دوست می داشتیم اما باید با گلایه به این آقایان عرض كنیم كسانی كه به فرهنگ ما توهین می كنند نزد ما منفورترند.چرا كه این فرهنگ وآداب است كه در راه د فاع ازآن باید پرسید كه سازندگان این كار چه می خواستن بكنند كه امیدی به پاسخ این سوال نداریم.

لذا از مدیران ورسانه ملی كه باید مدافع فرهنگ وهویت ملی باشند،می پرسیم كه آیا می دانید این كار چه نتیجه ای دارد؟ نتیجه آن اچرچه گلایه وشكایت بیانجامد یا چه نیامجامد،به وحدت ملی ضربه میزند.چراكه هیچ وقت دل مردم مازندران وخطه شمال با جسارت كنندگان به فرهنگشان صاف نمی شود و اگر به گلایه نیانجامد،مطمئنا موجب از خودباختگی فرهنگی خواهد شد.

آیا این را می خواهد؟

امیدوارم مسئولان امر با متوجه شدن ودرك كردن عمق قضیه ادامه این سریال را متوقف ودرصدد جبران خسارت واردشده بر آیند.ای كاش متولیان فرهنگ به پست ومسئولیت های خود بیشتر از یك سكوی پرتاب می نگریستند.

قابل توجه مدیران رسانه ملی به خصوص جناب ضرغامی

همچنین مسئولین و فرهنگ دوستان كشور




حدیث از امام سجاد علیه‏السلام :

وَ الذُّنُوبُ الّتى تُنزِلُ النِّقَمَ عِصیانُ العارِفِ بِالبَغىِ وَ التَطاوُلُ عَلَى النّاسِ وَ الاِستِهزاءُ بِهِم وَ السُّخریَّةُ مِنهُم ؛

گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز به حقوق مردم، و دست انداختن و مسخره كردن آنان.

معانى الاخبار ،ص 270
نا شناس 8 فروردين 1390
نوروز تلخ برای مازندرانی های با وفا و مهربان.شوق پذیرایی از مهمانان نوروزی و روحیه خدمت رااین روزهادیدندومزدشان رادادند.وقت است که ملت به فریاد آید.ومسئولین چه دیر،حاج صادق چه دیر،مرحبا حاج عباس سپاساز شما
محسن 8 فروردين 1390
با سلام و خسته نباشيد
اميدوار كمسئولين از خودشان غيرت نشان هند و اين مسئه را رسانه اي كنند تا شايد بشود جلوي اين فيلم موهن گرفته شود ياداور مي شوم كه اين فيلم در صداسيما رتبه اول را دارد كه جايي بسي تعجب وتاسف را دارد آيا حق مازندراني ها اين هست كه با يك امار دوغين به راحتي مردم فهيم مازندران را زير تمسخر ادامه اين فيلم ببرند
لطفا كاي كنيد غيرت مان زبانزد ايراني هاست
يا علي مدد
hossein zarei 8 فروردين 1390
باز هم مثل همیشه نمک خوردند و نمک دان شکستند.
در مورد مهمان نوازی،خود سیروس مقدم می دونه که شمالی ها از خودش مهمون نواز ترند!!!!!!
نا شناس 9 فروردين 1390
لطفا مصاحبه ای با دانشمند ساروی یونسکو در سال 2010 نیز انجام دهید تا لااقل نظر تخصصی ارائه شود . البته این در درجه اول وظیفه صدا و سیمای مازندران است تا مفاخر مازندرانی که گرید بین المللی کسب نمودند را به مردم معرفی و از ظرفیتهای علمی سرشار ایشان استفاده کند اما متاسفانه ....
حامد از گرگان 9 فروردين 1390
آپارتاید رسانه ای تهران سرآغاز آپارتاید فرهنگی است!
در زمان تحصیل در کرمان شاهد مسخره کردن کرمانیها شمالیها و... توسط تهرانیها بودم.خوشبختانه با برخورد و عکس العمل سریع این بدعت زشت فروکش کرد ولی با اصرار رسانه میلی بر توهین به اقوام و مناطق در قالب به اصطلاح طنز این عمل ناپسند تداوم و گسترش پیدا خواهد کرد.
مهدی 9 فروردين 1390
متاسفانه الان مسئولین صداوسیمادرفکرتهیه تقدیرنامه هاوسکه هابرای قدردانی ازدست اندرکاران مجموعه های نوروزی ازجمله پایتخت میباشند.
نا شناس 9 فروردين 1390
اولا شما آقای مسیول که این قدر انتقاد های . . . کردین جای تعجب داره که نمیدونید برای شمردن مردم از کلمه ی زشت گله استفاده نمی کنند. ..

بعدش هم از کی تا حالا بازی دبرنا شده قمار >؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اصلا خودتان می فهمید چی میگید؟؟؟؟؟

شما ها که بیشتر توهین کردین. . .

این سریال واقعیتو بیان کرده و من به عنوان مازندرانی این سریالو می پسندم . . .

مگر توی برنامه های شبکه های مازندران لهجه و چیز های دیگر رو به سخره نمی گیرند و باعث خنداندن مردم می شن؟؟؟؟

شما به جای این کارا به فکر مشکلات دیگه ی این مردم باشین . . .



نا شناس 9 فروردين 1390
تمامی ملت ایران از مازندران متنعم میشوند ولی تهرانیها پایان هرهفته اینجا پلاسند این هم جواب مهمان نوازی مان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3000 9 فروردين 1390
باید برای مسئولان ارشد استان ونمایندگان مجلس بسیار متاسف بود که هنوز نتوانسته اند جلوی این برنامه بی محتوا و توهین امیز را بگیرند0
نا شناس 9 فروردين 1390
عوامل و دست اندركاران سريال بايد از مردم رنج ديده مازندران عذر خواهي رسمي كنند
عمار ثقفی 9 فروردين 1390
احسنت به غیرت دکتر صادق رنجبر که این بار هم مثل همیشه خط شکن بودند و سکوت رسانه ای سیاسیون مازندرانی را در قبال این حرکت قبیح و زشت رسانه به اصطلاح ملی شکستند.
از سیاسیون ومدیران مازندرانی بیشتر از اینها انتظار میرفت هرچند هنوز شاهد هیچ اقدام مناسبی از طرف استاندار محترم مازندران به عنوان بلند پایه ترین مقام دولتی در مازندران نیستیم.
ضمن اینکه سکوت نماینده محترم ولی فقیه در استان مازندران نیز دل مازنی های ولایتمدار را به درد آورده و مردم مازندران مصرانه خواهان اقدامی منطقی و قاطع از جانب این دو بزرگوارند.
عمار ثقفی
مازندرانی 9 فروردين 1390
قابل توجه برادران مازندرانی:
مهندس زرقامی بعد از پخش این سریال ، تقدیر و تشکر از عوامل این سریال موهن را در دستور کار خود قرار داده.
*** 10 فروردين 1390
بسیار سریال قشنگی هست. اصلا هم توهینی تو سریال دیده نمیشه. مگه لهجه ما مازندرانیها وقتی میخواهیم فارسی صحبت کنیم غیر از اینه؟ مگه خنده داره؟ حضرات شبکه استانی را تماشا نمیکنند که تمام آدمهای لوده و مسخرش به صورت دلقکوار مازنی حرف میزنند و آدمهای مثلا با کلاسش فارسی صحبت میکنند.چرا تا به حال واکنشی بهشبکه استانی نداشتید؟
سعید 10 فروردين 1390
با سلام
از اینهمه ابراز احساسات قوم و ملیت گرایی متعجب شدم...متاسفم برای این سطح درک جامعه...این فقط یک سریال طنز است خود من بارها در تهران شاهد این مسخره بازی ها از طرف شهرستانی های محترم بوده ام ...در مترو در خیابان در پارک و اماکن عمومی خودتان را اصلاح کنید لطفا" و واقعیات را بپذیرید ...تهران شهری با احترام فراوان و سطح فرهنگ بسیار بسیار بالایی است چه بپذیرید و یا دست و پای الکی بزنید و نپذیرید این برای ما مهم نیست سسعی کنید کمی بهتر به لحاظ فرهنگی رفتار نمائید
نا شناس 10 فروردين 1390
درود بر استاد عزيز جناب آقاي رنجبر؛
بايد براي چنين رسانه اي كه با ترويج قوميت گرايي عملاً رشد فتنه و آسيب هاي اجتماعي را در كشور دامن مي زند تأسف خورد. مديران صدا و سيما و رسانه به اصطلاح ملي، حق مازني ها و استان هاي شمالي را بسيار خوب ادا نمودند!!!
نا شناس 10 فروردين 1390
جالب آن كه تهيه كنندگان سريال اين روزها براي جذب افكار عمومي و پاك شستن خويش مصاحبه هايي را با برخي از شهروندان در استان هاي مازندران و گلستان انجام داده اند كه اين خود نشان دهنده ضعف موجود است.
راحله رفاه کار 10 فروردين 1390
فكر نكنم هيچ جاي دنيا توهين به مليت و قوميت مثل ايران باشد.
با توهين به لهجه و فرهنگ ملتي كه خود نماد فرهنگ است براي پايتخت نشينان كه خود از مليت هاي مختلفند و جز تعداد معدودي اصيل بقيه غير اصيل و مهاجرند واقعا جاي تاسف دارد.
براي شما
.
.
.
.
متاسفم
محمود 10 فروردين 1390
شب گذشته براي اولين بار چند دقيقه اي اين سريال را به تماشا نشستم . انگار آواري برسرم خراب شد . سر آخر به اين نتيجه رسيدم كه دست اندركاران اين سريال از نويسنده و كارگردان و ............... فهم و شعور و عقل و درايت وهنرشان درهمين حد است نه بيشتر . و ادامه پخش اين سريال وعدم عذر خواهي شان نيز دليل بر اين ادعاست.
نا شناس 10 فروردين 1390
برای آقای رنجبر متأسفم؛همین!
حبیبی پیله کوهی 11 فروردين 1390
طغاری بشکند ماستی بریزد،جهان گردد به کام کاسه لیسان. صدآفرین به سیروس مقدم و محسن تنابنده عزیز که با ساخت این سریال زیبا و واقعی ، مسئولین دمدمی مزاج مازندران رو از بیکاری درآوردند ، آقایون شما رو سننه ، سته خواب، خیلی ساله که گلستان استان مستقلی شده و از مازندران جدا شده ، چرا گلستانیها واکنشی نشان ندادند؟ صورت ماه نقی رو(تنابنده) بخاطر بازی زیبایش میبوسم ، درخاتمه از این فرصت استفاده نموده از آقای رمدانی بخاطر سایت آزادشون تشکر میکنم و یک سفارش هم به مسئولین مازندران ، لطفا جاده های مواصلاتی استان رو عریضتر نموده ، سرعت گیرهای غیراستاندارد رو بردارند و مصالح ساختمانیکه در سطح شهرها از بابت ساخت وسازهای بی رویه ریخته شده جمع آوری کنند. اگر فکر میکنید کارگردان با این کارش به شما توهین و یا دهاتی ساده لوح فرض کرده ، شما با کار و تلاشتون ثابت کنید که اینطور نیست . به زیبایی استانمون که خیلی وقته که از دیگر استانهای جدید عقب مونده فکر کنیم. والسلام (جرج حبیبی)


نا شناس 31 مرداد 1392
با تمسخر قومیتها و فرهنگشون کاملا مخالفم ولی یه نکته من یک گیلانیم که سالها در مازندران زندگی میکردم متاسفانه همین برخورد زشت رو خیلی از مازندرانی ها با من داشتن فقط بخاطر اینکه یک گیلانی بودم امیدارم همه یه سوزن به خدمون بزنیم یه جوالدوز به دیگران. همه به هم احترام بزاریم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.